صفحه آرایی

طراحی صفحه آرایی کتاب و نشریات

صفحه آرایی

طراحی صفحه آرایی کتاب و نشریات

  • ۰
  • ۰

در انتخاب رنگ بندی کتاب و مجله سه گزینه وجود دارد: تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ، که با توجه به محتوا کتاب و مجله و شرایط انتخاب می شود؛ در ادامه به هر یک از آنها می پردازیم...

تک رنگ

معمولا تولیدات نوشتاری (برای کاهش هزینه های چاپ) دارای رنگ بندی تک رنگ هستند. برای کتاب ها و مجلات دارای تصویر نیز می توان کار را به صورت تک رنگ طراحی و صفحه آرایی نمود. در چاپ تک رنگ افست رنگ بندی تنها محدود به سیاه و سفید نمی شود و شما می توانید به جای رنگ سیاه از رنگ های تیره دیگر مثل سرمه ای و قهوه ای بهره ببرید.

دو رنگ

استفاده از دو رنگ در طراحی و صفحه آرایی کتب و نشریات جدا از کاهش هزینه نسبت به تولیدات چهاررنگ باعث ایجاد جذابیت و تمایز خاصی در کار می شود.شما می توانید یک رنگ تیره (مشکی، قهوه ای، سرمه ای و..) را به عنوان رنگ متن و برخی از عناصر بکار برد و یک رنگ را برای خطوط، اشکال هندسی ،تصاویر و عناصر گرافیکی دیگر مورد استفاده قرار دهید. رنگ دوم می تواند هر رنگی را شامل شود،بهتر است از رنگ های روشن مانند زرد به صورت خام استفاده نشود.

چهار رنگ

برای نمایش کتاب ها، مجلات، کاتالوگ ها و آثاری که دارای تصاویر و بخش های متنوع هستند،در صورتی که کارفرما امکان تامین هزینه های چاپ را دارد می توان در طراحی و صفحه آرایی کار را چهاررنگ طراحی و اجرا کرد.در کار چهار رنگ هیچ محدودیت رنگی وجود ندارد و می توان با بینهایت تنوع رنگی کار را طراحی و اجرا کرد.
  • انتخاب نوع رنگ بندی با توجه به نیاز و خواست کارفرما انجام می شود ولی در صورتی که پروژه دورنگ و چهاررنگ است بهتر است از طراح مشاوره گرفته شود و انتخاب رنگها را به پیشنهاد و یا نظر طراح انتخاب کرد.
  • در طراحی کارهای تک رنگ  می بایست حتما از رنگ مشکی استفاده کرد البته می توانید از طیف های خاکستری نیز استفاده کنید.
  • در چاپ دیجیتال معمولا کارها تک رنگ به صورت مشکی و یا رنگ سرمه ای چاپ می شود.
  • در چاپ افست شما می توانید هم از مشکی هم از رنگ های ساختگی (ترکیبی) استفاده کنید.رنگ مورد نظرتان را به چاپخانه بدهید تا مشابه رنگ را برای شما تولید کند و در چاپ از آن استفاده نمایید.
 
 
 

نظرات (۱)

  • علی فرهادی
  • اگه بتونید پس زمینه سفید پشت متن رو بردارید خیلی خوب میشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی